In het kort
Met een hoogwaardige presentatie wordt een bepaald model auto (of meerdere) met bijbehorende accessoires in het meest nabije overdekte winkelcentrum van de desbetreffende dealer perfect over het voetlicht gebracht. De autoshowroom wordt als het ware verplaatst naar een locatie waar dagelijks duizenden consumenten met veel plezier komen. Het exacte aantal consumenten is onder andere afhankelijk van de grootte van het winkelcentrum en de periode waarin de presentatie plaatsvindt. In de ruim honderd meest interessante, overdekte winkelcentra die Nederland rijk is, passeren per week ongeveer 10 miljoen consumenten. Het aantal passanten varieert van 30.000 per dag (bij de kleine centra) tot 250.000 (de grootste).

Doelstellingen
  • confronteren van de consument die een ander merk rijdt met de dealer, de modellen en de bijbehorende accessoires
  • bevorderen van de naamsbekendheid van de dealer en de modellen
  • stimuleren tot een bezoek aan de dealer door de serieus geïnteresseerde consument
  • genereren van indirecte verkoop
  • bevestigen huidige rijders dat ze een goed en betrouwbaar merk rijden

Strategie
Zodanig opvallend en professioneel in het winkelcentrum aanwezig zijn dat de consument wel haast automatisch geconfronteerd wordt met het getoonde model. De permanent aanwezige hostess nodigt de consument uit de auto ook van binnen te ondergaan en verstrekt alle nodige informatie.

Middelen/media
  • prijsvraag
  • folders
  • stand
  • hostess
  • elektronische display
  • persberichten